Mijn kracht komt tot zijn recht waar mogelijkheden onderzocht moeten worden en nieuwe ideeën nodig zijn die leiden tot beter en leuker onderwijs. Ik werk graag aan complexe vraagstukken.
Ik ben enthousiast in het zoeken naar en ontwikkelen van nieuwe, betere ideeën voor het onderwijs. Op die manier help ik het onderwijs om breder en anders te kijken.
Mijn aanpak kenmerkt zich door deze volgende voorbeelden,
Ik houd me vooral bezig met het vernieuwen van beroepsopleidingen voor het vmbo, mbo en hbo. In het beroepsonderwijs hebben werken en leren nauw met elkaar te maken in de context van een beroep. Het beroepsonderwijs is daarom voortdurend bezig met het afstemmen van het leren op school en het leren in de beroepspraktijk. Ik help scholen bij het ontwerpen van leerprocessen die nodig zijn om een beroep te leren en ben hierbij voortdurend op zoek naar de beste en leukste manier om dit te doen.
Ik werk aan een positieve verbinding tussen het beroepsonderwijs en bedrijfsleven. Niet alleen door de relatie te leggen en te praten over dat wat we willen doen (de intenties), maar door 'het echt te doen'. Samenwerken met inhoud noem ik dat. Ik vat samenwerking niet alleen op als een proces maar als een organisme, waar echt iets in gebeurt. Het blijft dus niet bij praten alleen, maar is ook gericht op resultaat. Kwalitatief resultaat!
Het onderwijs kan leuker en aantrekkelijker, maar die verbetering vindt niet zomaar plaats. Het gaat om begeleide verandering waarbij rekening gehouden wordt met kaders waar we op dit moment mee te maken hebben. Ik wil goede voorbeelden en ervaringen integreren in het nieuwe aanbod. En de vernieuwingen duidelijk communiceren met leerlingen, studenten, ouders en docenten, zodat deze begrijpen wat er gebeurt.